tirsdag 20. november 2012

Helgens produksjon!

Okey, jeg har lært å strikke hæler på sokkene! Jeg kunne det en gang for ca 10 mann's minne siden, hvis det fremdeles er sånn at mann's minne er ca 3 år.

Høst/vinterferie i Vesterålen og ei gjev svigerinne hjalp meg med oppskriften. Jeg skrev det opp selv på baksiden av en bruksanvisning, bare sånn at jeg skulle forstå det etterpå. Det er nemlig sånn at jeg ikke liker strikkeoppskrifter. Klarer ikke å følge dem! Har strikket ganske mye, kikket på bildet og tatt en "dæsj" med masker. (Har litt problemer med matoppskrifter også. Det blir ofte en dæsj, og en dæsj til. Men maten smaker som regel bra!)

Nå har jeg altså lært å strikke hæler på sokkene, eller læsta'n som det egentlig heter!!! Da blir det øvelse på noen par. Her er det som ble produsert i helga:)


Forhåpentligvis ca str 41, 3 år og 3 mnd. Neste helg vil jeg se om de to minste parene er i riktig størrelse. Det største paret havner nok i ei strømpe på julaften:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar