lørdag 17. desember 2011

Klargjøring

Nå skrives det handlelister, handles julegaver, planlegges middag, dessert, kaker, bordoppsett og alt annet rundt 24. I dag kjøpte jeg 14 nye dekktallerkner, som passer til juleservicet:)))

Koser meg hver morgen med kalendergave fra kjæresten og koser meg minst like mye når han åpner kalendergaven fra meg. Blir ikke voksen, jeg!

Gleder meg stort til julaften når barn, svigerbarn og et av barnebarna toger inn.... i år sammen med foreldrene mine og brødrene mine med sine. Dette skal bli en jul vi kan huske.

Derfor blir det viktig å planlegge, og gjøre de rette tingene til riktig tid. I år blir det pinnekjøtt, ribbe OG svinestek (tradisjoner er viktige), det blir multekrem OG riskrem med rød saus.

Det skal også bli fenalår med tilbehør på lille julaften. Det har "ungene" som tradisjon. Det skal være på plass før datteren i huset bestemmer hvordan juletreet skal se ut i år. Hva slags pynt skal det være der. Tiden med lenkene de lagde og norske flagg er over. Kjæresten ber pent hvert år om å få ha litt glitter på treet, men det blir bare dersom det passer med alt annet som datteren har bestemt skal være på. Og jeg er like spent hver gang.



Nå er vi der snart, og jeg er så spent:) Noe jeg har glemt i år? Og kommer julenissen??
BB:)

2 kommentarer:

  1. Det er jo plass til 24 stk i stua til middag, så dere har plass nok ;-)

    SvarSlett
  2. Men ikke i spisestua. Om-møblering er ikke veldig aktuelt. Vi må jo ha en plass å åpne alle pakkene også:)

    SvarSlett