tirsdag 14. august 2012

Rognebær!



Jeg er ikke veldig opptatt av rognebær. Bare på denne tiden av året kommer jeg liksom på at jeg må sjekke om det er mye eller lite rognebær på trærne.

Her jeg bor nå sies det at når det er mye rognebær, så blir det mye snø. Det gis ikke noe begrunnelse for hvorfor.

Mens jeg bodde i nord hørte jeg at når det var mye rognebær, så ble det lite snø. Dette var fordi rogna ikke bar tungt to ganger.

I år er det ganske mye rognebær, og jeg er nå litt spent på hvilken variant som slår til kommende vinter.

Sånn tenker jeg hver høst, men når våren kommer så har jeg glemt om det var mye eller lite rognebær høsten før. Nå skriver jeg det ned her, så kan jeg følge med på snøværet til vinteren og sjekke hvilken versjon som slår til i år. Tenker jeg......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar