onsdag 4. februar 2015

Dytt! Ferden mot Nordpolen. Snart klar!

I morgen går startskuddet! Vi har dannet lag, avdelingen vår. Det har flere andre avdelinger på arbeidsplassen gjort også, og i morgen starter ferden mot Nordpolen. Symbolsk altså!

Jeg trodde jeg skulle være helt klar. 50 mil med skritt-teller fra 5 februar til 26 mars. Barneskirenn :)

Jeg har varmet opp! Jevnt og trutt gjennom de siste årene. Jogga, gått, sykla, treningsrom osv. Har investert i vinterjoggesko med pigg fordi det ble endel gange/jogg sålenge det ikke var nok snø til å lange ut i skisporet. Nå har jeg også testet ut skritt-telleren for å se at den viser riktig antall skritt, eller nesten i allefall.

Lørdagens 7 km gikk ganske greit bortsett fra at sokken la seg "dobbelt" bakpå helen. Litt øm. 5659 skritt!
Søndagens 6,5 gikk litt tregere. Det ømme ble enda ømmere og vinterjoggesko er stivere enn dem vi bruker på sommeren..oppdaget jeg. 7108 skritt!

Mandagen, da to jeg på litt tykkere sokker...tenkte at da ble det mindre friksjon. Feil! Men skritt ble det! 15066 iløpet av dagen:)

Tirsdag leita jeg rundt i huset til jeg fant en eske med compeed. Funket ganske bra, bortsett fra at den løsnet. På boksen sto det "best før 2002".

Lenge siden det har vært gnagsår i denne familien. Redusert trening onsdag!

Nå har jeg gått til innkjøp av ny pakke compeed! Limes på i kveld mens jeg lader skritt-telleren og gjør klar til 50 dager med fokus på skrittlengde. Trippe kanskje, fort :) Vi får vel variere litt i treningsøktene.

Kan bli gøy! Konkurrere med seg selv, og Herr Gjennomsnitt! Sammen i "kampen" mot de andre avdelingene. Truls har jo inspirert med sin tur over Grønland også, må vite:)

Neida, det er ikke så alvorlig

....eller?

Følg med, følg med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar