onsdag 23. januar 2013

Venter på vår!

Nå venter jeg på vår!

Campingbilen står på utsiden og venter på våren. Trenger ikke være helt vår for at den skal ut på veien, men litt lysere og litt mildere.

I kjøkkenvinduet står en liten sak og venter på våren.

I fjor på denne tiden tok jeg vare på en sten av en avokadoplante. Jeg skulle lage mat, og der var den.Jeg satte den halveis ned i jorda og den ble liggende et halvt års tid før den begynte å sprekke. Opp kom en liten stilk. Hele høsten sto den ute, og den vokste noen cm samtidig som det kom noen blader. Noen blader har falt av underveis, mens den har tilbrakt vintermånedene i kjøkkenvinduet. DET er vel helt naturlig tenker jeg, for noe som skal bli et stort tre! Det vil ta litt tid da!

Liten, og litt puslete står den der og venter på vår! "Vesle spire"! Håper den klarer seg fremover:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar