torsdag 3. mai 2018

Det blir barnedåp på søndag! Vi forbereder oss.

Åhhh, som vi gleder oss til søndag. Da er det lille Matheo som skal døpes, fire måneder gammel.

Forberedelser er i gang, farmor har fikset bunaden, sølvet er pusset i dag, bunadvesken trenger egentlig noen sting, skoene er klare og det er bare litt småpjus igjen med sjal og forkle. Farmor skal jo se ordentlig ut.

Dette er bunaden min, den gang min farmor hadde den. Den er altså laget til Matheos tippoldemor og har gått i arv til hans farmor, og hans tante som skal være fadder hadde den på seg i sin konfirmasjon. Stas!

Håret er fikset også. Jeg er ikke av dem som er oftest hos frisør men i dag hadde jeg fått meg en time. Et blikk i speilet i morges viste stor likhet med de gamle lykketrollene og sånn kan jo ikke farmor stille opp. Frisøren var flink han. Likevel kom jeg på, mens jeg satt i frisørstolen, hvorfor jeg går så sjelden til frisør. Det er ikke kostnadene som spiller noen rolle, men tidsbruken. Tre - 3 - timer!

Hvor vakker kan man bli?  Joda, håret er pent og kort og har litt mindre grått i seg, men tre timer da.....

Farfar blir klar til søndag han også. Dressen henger stort sett klar og skoene pusses raskt.

Vel, søndag skal bunaden på. Verdens stolteste farmormor, og farmorfar..eller var det morfarfar,  skal få være sammen med mann/kjæresten, alle ungene, svigerbarn, barnebarn og mange flotte medlemmer av egen og svigerdatters familie. Stor stas! Matheo døpes:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar