lørdag 5. mai 2018

Lørdager er ikke så verst

Sol i morges og dobbelt så mange varmegrader som det var i går. Det vil si 9.
Kaffe før morgenkåpa blir byttet ut i behagelige helgeklær. Kjæresten tar dagens første runde med vofsen mens jeg får tid på badet. Herlig start.

Ut i sola, opp i trærne. Neida, de er ikke store nok til å klatre i, men drivhuset fikk besøk. Vanning, sjekke om noe hadde kommet opp av jorda. Det har det, faktisk. Spinaten som jeg puttet som frø i ei potte i vinter fordi jeg leste noe om ei som hadde kalddrivhus, har kommet ca 20 cm opp av jorda. Jeg plukker blader. Det jeg ikke bruker nå blir frosset og fint å bruke til vinteren.

Handling må til på en lørdag. Litt avslapping i sola også. Og sjekk av gemalens antrekk til morgendagen. Trodde mitt var helt i orden, men oppdaget at bunadskjorta trengte en tur i vaskemaskin. Så var maskinparken i gang.

Ostekake er laget, bunadskjorta tørket og strøket. Vofsen og jeg har hatt en times treningstur i vinden ut på Karljohansvern. Nå ligger hun sliten under bordet.

Før jeg satte i gang med kveldsmat tok jeg meg en tur i badekaret. Medbrakt hvitvinsglass, lyset av og tre spalys tent på bordet ved siden av badekaret. Litt luksusaktig og deilig avslappende.

Det ble wok til kvelds. Grønnsaker, terriyakisaus og ris. Yammi:) Må ha litt soyasaus til også da. Kjæresten syntes det var godt.

Roen har senket seg, det vi skal ha med til barnedåpen i morgen er klart, planen for morgendagen er helt klar. RBK spiller mot Ranheim på tv og jeg har hatt kontakt med alle ungene. Livet er herlig:)

I skogen blomstrer hvitveisen fremdeles.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar