tirsdag 28. mars 2017

Valgpopulisme

Jeg må bryte sammen og innrømme det. Senterpartiet har laget en plan som kan fungere! 

Jeg tenker ikke på kopiering av slagord. Nei da, jeg tenker på uttalelsene om endringer i Forsvaret hvis bare de kommer i posisjon. Snakk om populistiske uttalelser. 

Hvorfor jeg sier at det faktisk kan virke? Jo fordi en stor gruppe som sympatiserer med, ønsker et sterkere heimevern ser ut til å gå rett i klisteret. 

Økning på 5000 mann, sier de. Hvor stor har reduksjonen vært? Fra 83000 menn og kvinner til 30000! Hvem satt med regjeringsmakt i den perioden reduksjonen var størst? Nettopp! Senterpartiet. De delte makten med Ap og SV fra 2005 til 2009. 

Glemt det?

Det er et fritt valg i dette landet, men jeg håper at det jeg ser i sosiale medier bare er et blaff. Jeg håper velgere evner å se videre enn noen populistiske utsagn.  

Jeg håper Senterpartiets plan ikke fungerer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar