tirsdag 17. januar 2012

Hagetips!

Syns du også det er morsomt å se ting vokse?

Det gjør jeg, og jeg har et lite drivhus i hagen. Der fyller jeg opp så fort jeg kan, når det er varmt nok, med små vekster som jeg håper blir store etterhvert. Noen av vekstene håper jeg skal gi meg nydelige blomster, andre håper jeg kommer med tomater, agurk, paprika, mais osv.

Det er faktisk på tide å starte nå. Jeg fikk nemlig et supert tips! Deler gjerne med deg!

Samle eggkartonger, fyll jord i dem, så frøene rett oppi! Når det spirer og røttene trenger mere jord river/klipper eller skjærer du bare hver lille "dump" løs fra resten og setter det i ei større potte. Kjempesmart!

Jeg har begynt å samle kartonger, så er jeg klar når frøposene kommer i hus litt senere på vinteren.

Prøv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar