søndag 22. januar 2012

Strikking!

Jeg har aldri vært noen strikker, men jeg har ofte prøvd! Mange halvfabrikata har blitt liggende og endel har blitt ferdig.

Jeg kan ikke følge ei strikkeoppskrift! Jeg har prøvd! Strikk fra x til x........ mmmmh.... det er ingen x'er i mine strikkerier!

Så, jeg kikket på bildet, la opp masker og strikket ivei. Mønster også, bare ikke sånne flettegreier for det ble for komplisert.

Nå har jeg egentlig ikke hatt strikketøy fremme på flere år. Jodda, jeg forsøkte meg på et par sokker her i fjor. Jeg hadde glemt hvordan man strikker en hel. Det ene barnebarnet fikk derfor tubesokker, og så ble strikkeingen lagt bort igjen.

Plutselig her like før jul, måtte avspasere noen dager, fant jeg ut at jeg skulle bruke opp noe garn. Barnebarn på besøk kunne få seg noen nette små luer som de kunne bruke ute i boblekaret. Jeg strikket ivei:) Først en i brunt alpakkagarn. Den ble fin, og jeg heklet ei lita rose i samme garn som ble sydd på fremme. Så kjøpte jeg rosa bomullsgarn og strikket ei til. Jeg fikk til. Innimellom strikket jeg ei som passer til en av dukkene da. Men det var ikke meningen at det skulle bli dukkelue, jeg bare blingsa litt...

Sist er at jeg kjøpte litt lilla garn. Den rosa lua fikk ei rose av lilla, og det ene barnebarnet fikk lua med seg hjem etter juleferie. Så må jeg jo lage nye, til bruk i boblekaret.

Nå er lilla lue ferdig. Det er jammen en kjole også. Og det blir litt sånn etter prinsippet "maleren hjelper snekkeren". Denne gangen har jeg ikke hjulpet til med heklenål da....

Nå skal jeg bare se om jeg finner noen knapper i litt mørkere lillafarge til både lua og kjolen, og så får vi se hvordan det blir seende ut på et barn.

Jeg prøver i hvetfall! BB;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar