lørdag 21. januar 2012

Snø!

Ehh, det var slutt på morroa nå! Det snør! Rett utenfor hos oss...... ikke bra!

Bare så det er sagt, jeg synes det er vakkert med snø i fjellet, ute i naturen, bortover et jorde med et skispor over. MEN når snøen lander utenfor hos oss, og noe "roter" den til, da liker jeg det ikke lengre.

Jeg har vært ute en gang i dag. Har snøfreser i garasjen, men siden det er grus utenfor så må snøen feste seg litt før fresen tas ut. Kan ikke spre grus rundt til alle naboene. Og siden fresen er av det voksne slaget, som krever en sterk mann på minst 1,80 bak (det er størrelsen det kommer an på, må vite - både på mann og fres), så er det sørlandsskuffe og spade med langt håndtak som er mine arbeidsredskaper. Joda, jeg har prøvd å bruke fresen. Et ærevære av spaker! Den dro avgårde med mine 160 cm så nabobiler, gjerder og fotgjengere var i faresonen. Jeg var helt utslitt etterpå. Mye mer sliten enn om jeg bruker manuelle redskap. Derfor får fresen stå i fred for meg.

Siden vi venter besøk i ettermiddag er det vel bare å hyre seg igjen. Flytte unna litt mer hvitt og lage nye rette kanter. Det må nemlig være rette kanter på min snø! BB:O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar